fredag 14 juli 2017

Koppla blinkersrelä moped

Vi hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Här är en guide på hur du kopplar in LED-blinkers på din moped. Varför byta till LED lampor?


Lägre strömförbrukning - Längre livslängd - Hållbarare lampor - Starkare sken - Snyggare. Dessa grejer använder jag i guiden. Bild - Division - LED blinkers.

Byta blinkersrelä på din moped ? Börjar dina blinkers leva sitt eget liv, blinka snabbt olika bara lysa här kommer då en guide som gör det enkelt och snabbt. Steg Här är alltså boxen innehållandes både spänningsregulator och blinkersrelä. Du hittar den på vänster sida av mopeden , bakom sidokåpan. Blinkar dina blinkers för snabbt eller kanske inte alls efter du bytte till LED-lampor eller LED-blinkers? Byt då till ett relä som är avsett för LED-lampor.


Hur kopplar man in ett LED- blinkersrelä ? Koppla in blinkersrelä. Information om Koso Blinkersrelä (Elektroniskt ) Elektroniskt blinkersrelä från Koso.

Jag har tänkt skaffa ett blinkersrelä från Biltema. Om tex dina LED-blinkers just nu blinkar för snabbt, långsamt, lyser konstant eller inte alls, då får detta relä dina blinkers att blinka normalt. Jag är lösningen på spåret.


Jag kopplade förbi reläet, nu när jag vet hur det fungerar. Det lyste så fint på båda sidorna beroende på hur spaken stod. Jag tror att det är reläet.


Har beställt ett nytt som jag får hem på fredag. Då håller man tummarna. Den bruna kabeln på bilden är jordkabeln. Men det är bara i läget stängd som jag får ström till baklampan? Dödarknappen fungerar i alla fall, men jag har tre kablar till som är omöjliga att koppla rätt.


Hälsningar Sune Åström Svar: Det finns lite olika varianter på ljusomkopplare. I Stora Tvåtaktsboken visas hur man kopplar in ljusomkopplare. Jämför pris billjud. Hitta rätt produkt till rätt pris. Fick mitt nya relä idag för led blinkers.


Jag måste byta blinkersrelä på min GSX-R från -85. Problemet är att det original sitter ett relä med stift. Har bara hittat såna för några hundralappar, medans de finns 3-stiftade relän på biltema för smågrus.

Blinkrelä för LED fins hos Biltema för knappt 80kr, men det finns billigare. Om du väljer att följa mitt exempel ovan, så koppla inte det som är. Har byggt en instrumentpanel till min gamla Nuffield som bekant har Lucas system, dvs att den är plusjordad.


Nu funderar jag hur jag bör göra med det relän jag kopplat in, ett vanligt fyrstifftsrelä som styr torkarmotorn samt ett trestiffts blinkerrelä. Mopeder har inte en kraftig generator som te. Oftast så är svänghjulet med tillhörande saker bara gjort för att driva mopedens elektronik och ladda batteriet och sen inte orkar med något annat för att ta ner tillverkningskostnaderna. Search for Cheapest Moped Insurance info.


Find all the info you need for Cheapest Moped Insurance online on Alot. Börja med att kolla om Blinkersarna funkar överhuvudtaget. Blinkreläet gör blinket å har inget med motstånd å sånt göra på en sådan moped så du kan testa själva blinkersarna utan risk.


Enkelt test för att kolla om du behöver ett nytt blinkersrelä när du byter till LED-blinkers. På mitt trasiga blinkersrelä står det så här: FE246BH 12. Till din moped beställer du prisvärda delar hos oss på Rinab snabbt och enkelt via postorder.


Vi har reservdelar och tillbehör till så gott som alla moppar - gamla som nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.