Som tidigare så har jag berättat om att jag har en Bpå ställning utan kabelstam. Jag e på jakt efter en skiss över kopplings schema över växelströmsgenerator, så jag kan bygga en stam från skratch. Köpte en b-motor där generatorn ej var koppla jag har alltså en kabel som ska direkt till batteriet, en som går till jor och en som ska fram till laddlampan men vart ska dom sitta ? A generator är ju inte så dumt att ha, jag föreslår att du bygger om fästena och slänger dit den.
Svar: Jag fattade inte heller kopplingsscheman till att börja med. Men det var inte så svårt, när jag väl tog mig tid att lära mig.
Hoppas att detta är till lite hjälp, både nu och för framtida elproblem. Klicka på länken nedan och öppna pdf-dokumentet. Rulla ned tills du hittar kopplingsschemat. Tycker att 35A är lite klent när man prompt ska ha en massa multimedia i bilen. Så har en 100A generator som troligtvis kommer från en 9eller 850.
Och problemet med denna är att den är rätt klumpig och quot;långquot;. Med trasig eller ej inkopplad laddningslampa laddar inte generatorn ! Koppla laddrelä och generator (Sida 1). Bmotorn har jag för mig hade ett kontaktstycke monterat på kolhållaren med stift redan från början (-69).
Vad reglerar generatorns regulator? En A generator brinner upp om strömmen blir väsentligt högre än A. Därför reglerar generatorn magnetiseringen av rotorn så att detta inte sker. Vidare reglerar regulatorn spänningen till normalt högst 1V.
Wiring diagram licens Allstar Production. GM Generator Delco. Bra service där jag fick hjälp att välja rätt generator för de ändamål jag tänkt mig. Skulle själv inte chansa med en bilgenerator. Jag vill inte vara dumsnål med säkerhet.
Bilen generatorn ska sitta i är en ford falcon -Där sitter en gammal likströms gerator i bilen nu med tre sladdar kopplade till den. Den gamla generatorn har slutat ladda och lampan GEN lyser starkt i instrumentpanelen något som också är märkligt är att vattentemp-mätaren la av samtidigt. Uppdatering av kopplingsscheman och gruppscheman för Trafikverkets kontakt- och hjälpkraftledningsanläggning. Godkänd för F-skatt. Alla priser är inklusive moms.
Frakt och emballagekostnad tillkommer. I kompakt format, för trängre utrymmen. Remskiva, diameter: mm. Elektronikprodukt Bil, återköps ej!
Remjustering är bra när man inte kan tvinga runt remskivan (med tumme på fläktbladet) utan att motorns övriga hjul följer me exempelvis: vattenpump, vevaxel mm.
B- går till minus på batterierna och startmotorn och eventuella jordpunkter. Om ni har något kopplingsschema till tändspolen, generatorn och startmotorn så skulle det hjälpa mig mycket. Kollade kopplingsschemat och det är draget från generator till. Från batteriet går det en kabel till huvudströmbytaren och därifrån ned till startmotorn och sedan vidare till startknappen. Jag har demonterat startmotorn och konstaterat felet.
Nästa steg är att montera startmotorn och koppla ihop elen. Och på våra generatorer är jorden på generaton och regulatorn (voltage regulator) ihopkopplad i samma punkt. Din kundvagn är för närvarande tom. Beställ via artikelnr.
You can download a free digital version or purchase. Volvo Penta reservdelar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.