Principen för detta är alltså samma som det första kopplingsschemat här ovan, dock att och kopplas samman mellan flera relä om man inte vill dra separat kablar till allting. Nu ska du koppla extraljus till helljus så att allt styrs via helljusspaken i bilen, leta reda på pluskabeln som går till helljuslampan och anslut den röda kabeln till den för tillslaget. Koppla in extraljus på en nyare volvo Bilar.
Strömmen skall styras av ett extraljusrelä, stryrströmmen tar du med en strömtjuv på en av. På en del ställen står det att skall kopplas till jord på bilen, och på andra forum står det att ska kopplas till jorden.
Då räcker det med plus för manöver av extraljusreläet. Vilka kopplingar på extraljusrelä ? Kan jag koppla ihop soch smed en kabel. När kabeln som går till helljuset har identifierats ska reläets tändningstråd kopplas till denna. När helljuset på bilen tänds skickas även en signal till reläet och extraljusen tänds. Fick råd att köpa ett kabelsätt på biltema med relä osv som.
Om ni kollar på kopplingsschemat som medföljer så ser ni hur det är tänkt att. Om du köper extraljus, glöm inte att du ska ha ett extraljus med inbyggd positionslampa så du kan koppla ett snyggt glödljus i extraljusen som lyser tillsammans med parkeringsljuset.
Jag har tre extraljus som ska kopplas in. Extraljusrelä , hjälp med att koppla ! Ska koppla in extraljus till bilen, det har suttit extraljus på förut, men de blev stulna. Kablar från batteri och säkringsboxen är dragna redan (har ingen aning om vad kabeln från säkringsboxen går från, fråga inte, vet bara att det ska vara rätt kopplat). På ena sidan kopplar du in bilspänning, på den andra sidan kopplar du in extraljusen (Max st eller 300W).
Vår smarta sensor är vid leverans redan ansluten, allt du behöver göra är att enkelt klicka fast den på fordonets helljuskabel, sedan är installationen färdig. Kopplingsschema strömbrytare extraljus. Funktionen består av att extraljusen tänds i samband med att original helljus aktiveras. Jo jag har sån där diod med i princip bara två stift som är helt inkapslad.
Men man får väl prova koppla AC först till relät och mäta hur strömmen som kommer igenom ser ut. Jag var tvungen att gå ut och testa bara för att vara 1 säker. Det är ingen elektronik som får spelet av det. Rotade fram ett fyrpoligt vanligt extraljusrelä och kopplade i det i bilens elsystem och visst, det funkar. Reläet drar åt när man slår på helljusen, om man inte valt att stänga av extraljusfunktionen med knappen inne i bilen dvs.
Interfacet har en dold lysdiod bredvid kontakstycket som anger status. Välkommen till Mitt Biltema.
Som användare av Mitt Biltema kan du handla kampanjprodukter till specialpriser, skapa inköpslistor för alla tillfällen och få en översikt över dina köp med digitala kvitton. XBB Lightswitch extraljusrelä. CAN-KEY är det snabba, moderna och säkra sättet att induktivt (kontaktlöst) montera extraljus på nya bilar med LED-helljus,dynamiska helljus och liknande lösningar funktionen helt kontrolleras via CANBUS och saknar vanlig klassisk strömpuls att koppla extraljusrelän på. Till kassan Mina sidor Logga in.
Ingen åverkan på fordonets originalkablage! Stör ej ut fordonets elsystem! Kortslutningsskyddad! Spänningsövervakning!
Tillbehöret kopplas i anslutning till bilens ODB port (diagnostikport) där den identifierar helljussignalen. Denna typ av tillbehör krävs speciellt i senaste årsmodeller fordon med LED belysning där både halv och helljus består. Kablaget är avsett för fordon utan fördragna kablar. Börja med att prova om signalhornet fungerar genom att koppla in volt plus och 12.
Gör likadant med jorden men då behöver du inte någon säkring. Denna sats är ett komplett extraljuskablage med dataläsare, extraljusrelä , 40A säkring och DT-kontakt för inkoppling till en LED-ljusramp. DT-kontaktens stift har en maxbelastning på Ampere (156w vid 12v). Resten av kablaget hanterar max Ampere.
Så för att koppla in ett extraljusrelä på subaru måste man dra både plus och jord från lampan till reläet. Sparkar liv i tråden igen. Jag håller på att åtgärda ett par felaktigt inkopplade ljus på Columbussen, då de gick igång på parkeringsljusen också.
The patented technology together with advanced software is capable of detecting the high beam signal from various sources, included but not limited to Halogen, Bi-xenon and LED.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.