Motorn matas med likriktad elektrisk ström vars energi omvandlas till rörelseenergi. Om motorn har ett udda antal poler (vanligen tre), avgörs rotationsriktningen av strömmens riktning. Rotorlindningen i en likströmsmotor anses ofta var komplicerad i sin uppbyggnad.
Synkronmotorn kan delas in i två undergrupper beroende på hur rotorn är. Låt oss gå igenom hur en elmotor fungerar. Likströmsmotor där rotorn har permanentmagneter.
I de mest enkla, kräver en likströmsmotor två magneter av motsatt polaritet och en. Samtidigt med ”motorprincipen” verkar också ”generatorprincipen”. I slingan som roterar i magnetfältet induceras en växelspänningsom är. Omkopplaren, kommutatorn, gör den växelspänningen till en likspänning. Rotorn består av en cylinder med frästa lindningar.
Den kan också kallas för ankarlindningen, rotorns polaritet växlas. Statorn är gjord med fasta lindningar. Hur man gör en likströmsmotor omvänd DC är kort för likström.
En DC-motor körs på källor som ett batteri eller DC strömförsörjning. Enheter som bärbara borrar använda DC motorer dem för makt. En av de vanligaste sorterna av elmotorer är borstad likström (DC) motorn, som finns i en mängd elektriska applikationer.
Som alla elmotorer, de förlitar sig på en ständigt föränderlig magnetfält mellan stationära och roterande magneter. En borstlös motor (även kallad borstlös likströmsmotor, EC-motor eller BLDC-motor) är en vidareutveckling av den traditionella DC-motorn. Mycket förenklat kan man se det som en DC-motor som man har vänt ut och in, där man snurrar på magneten och låter kopparlindningen stå still. Undersök kollektorn. Olja, sot och andra föroreningar förhindrar kontakt med kolen.
Skrapa bort kolpulver som sitter mellan segmenten. I likströmsmotorn genereras rörelseenergi genom att motorn förses med likriktad elektrisk energi, exempelvis ett vanligt 9V-batteri. Elektriska leksaker exempelvis radiostyrda bilar drivs vanligtvis med likströmsmotorer. En likströmsmotor består av en rotor och en stator med respektive komponenter.
Med Busck bromsmotorer får du både tillförlitlighet och driftsäkerhet. Kontakta någon av oss på Busck? Tveka inte att höra av dig. Stort återförsäljarnät.
Hitta återförsäljare av elmotorer.
Koll på det senaste inom branschen? Ständigt nya saker hos Busck. Då momentet i en likströmsmotor är proportionellt med ankarströmmen är momentet i teorin konstant. I praktiken måste dock strömmen byta väg genom lindningarna vid varje omkoppling och motorns lindningar består av induktanser, som enligt Lentz lag motverkar ändringar i magnetfältet (och därmed också ändrad ström).
Borstad DC motorer består av en roterande elektromagnetisk gjord av koppar ringar eller rullar, omgiven av. Du helt enkelt böja Gem till formuläret slots i slutet och ansluta dem till ändarna av ett batteri. Sedan wrap tråd runt en runda objekt att bilda flera slingor.
Placera ändarna på whats kommer bort slingorna i gemet hålen och placera en magnet under. Slingorna börjar snurra. Du kommer att behöva använda magnetisk tråd för detta.
TT Motor(HK) Industrial Co, Ltd har gett er mycket kort förklaring under funktion av en kommutator i en likströmsmotor. Artikeln How Electric Motors Work förklarar hur borstade motorer fungerar. I en typisk likströmsmotor finns permanentmagneter på utsidan och en roterande armatur på insidan.
De permanenta magneterna är stationära, så de kallas statorn. Ankaret roterar, så det kallas rotorn. DC (likström) elektriska motorer används i många tillämpningar.
Majoriteten av dessa motorer används i bilar för att flytta fönster och passagerarsäten. Många gånger dessa motorer är placerade i dolda ställen som kan göra felsökning av elektriska integriteten lite utmanande. I detta exempel visas hur en av normcentralens grupper kopplas in till en strömställare, två lamputtag och ett vägguttag.
Exemplet visar en dold förläggning (kopplingen i väggar och tak som förbinds med rör och dosor). Bromsmotorerna är utrustade med en likströmsskivbroms utan axiell förskjutning.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.