onsdag 12 december 2018

Marias lekrum

Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta. N i som inte har fb blir det då ett problem för och jag vet att jag har sagt att de som inte har fb ska jag skicka till. Vi går in, vi går in.


Marias lekrum

Gör en liten, liten. Mariaslekrum - Babblarna. Tycker om att sitta vid datorn och göra material. Vill man ha materialet så går man med i. Pyssel och datorn tar mycket av min tid.


Och framför allt barn. Visa fler idéer om förskoleaktiviteter, förskoleteman, förskoleidéer. Observera gäller allt material på bloggen. De tre bilarna Bruzzo. Det var en gång tre bilar som bodde i samma garage.


Marias lekrum

Alla tre hette de Bruzzo! Röda mellanbilen Bruzzo. En dag skulle de åka till stan och köpa bensin. Lilla bilen Bruzzo gav sig iväg först. Vad kan vi göra i förskolegruppen för att stödja barnens språkutveckling?


Spela bingo med färg. Dessa sidor med Babblarnafigurer är ”skriv-ut-material” som Hatten Förlag bjuder på via Babblarnas alldeles egna webbplats. Du som skriver ut bilderna får använda dem för att pyssla, fixa och dekorera hemma eller på förskolan.


Marias lekrum

Ta en paus i julstöket och testa dina kunskaper om julen. Not: Exempelmeningarna kommer i huvudsak från svenska dagstidningar, tidskrifter och romaner. En kompis från Tyskland kommer till Göteborg och nu hoppas de bli bland dem som kommer över biljetter i sista stund. Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest.


Denna pin hittades av Tove Svensson. Text: Lennart Hellsing. En liten båt blir ofta våt om magen när det stänker. Nu kommer här första alfabetet med bilder. Ett enkelt med vokalerna som är rödmarkerade och en enkel, tydlig bild.


Hoppas att ni gillar det. Jag undrar vad den tänker. Ett julquiz på julfesten är ett måste! Det har funnits en berättelse om en cirkus också som jag själv hade på ett kalas när jag var liten, undrar om det är någon som kanske har flera på lager någonstnas.


Börja blogga du också! Videoinlägg, statistik, omröstningar m. Håll kontakten med vänner, familj och andra som du känner. Dela foton och videoklipp, skicka meddelanden och.


Irene Eftis - samling. Svenska Kids Corner Teckenspråk Dagis Förskola Drama Undervisning Utbildning Kommunikation. Kartorna har både bilder och tecken och finns till olika teman, bla advent och jul. Där finns också julsånger med tecken. Det finns många olika alfabetsmaterial på lektion.


Alfabetskort är ett jättefint alfabet i a4-storlek med färgbilder till. Frågesport Julgodis. Julgranar, jullåtar, julmat – det finns mycket som omgärdar julen.


Marias lekrum

Här kan du testa vad du kan om högtiden och dess traditioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.